معرفی

شرکت توسعه معادن دشت یزد

مواد معدنی، زیر بنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل می دهد. بشر از همان آغاز آفرینش  و در طول تاریخ تا كنون، بر حسب نیازمندی ها و شناخت، از مواد معدنی استفاده کرده است . به بیانی دیگر همین مواد معدنی هستند كه پايه و اساس صنعت هر كشور را تشكيل مي دهند .

بخش معدن و صنایع معدنی در بسیاری از کشورها از جمله مهمترین مسیرها در رسیدن به توسعه پایدار بوده است. این مهم در برخی از کشورهای دارای معدن مانند ايران  علاوه براینکه منجر به توسعه پایدارشده،  به عنوان منبع اصلی مواد اوليه، زير بناي توسعه كشور را به وجود آورده است.

در همين راستا و با هدف توسعه فعاليت هاي معدني توسط بخش خصوصي، شرکت توسعه معادن دشت یزد به عنوان يك هلدينگ و سرمايه گذار  بخش معدن در سال 1384 به منظور  فعالیت در حوزه اکتشاف و بهره برداری معادن تاسیس گردید و در حال حاضر از جمله شرکت های پویا و فعال در بخش اکتشاف و بهره برداری سنگ آهن در استان یزد است.

این شرکت در واحد معادن دارای بخش اکتشاف و بخش استخراج و دانه بندی و در واحد تحقيق و توسعه دارای بخش های آزمایشگاه فرآوری مواد معدنی و آزمایشگاه شیمی مي باشد. هلدینگ توسعه معادن دشت یزد، در زمینه معدن فعالیت گسترده ای دارد و همچنين دو شركت زير مجموعه را به نام معادن فلات مركزي و  معادن دشت فرجاد تاسيس نموده است.

 

 


 

 مدیر عامل: سعید افضلی پور